Modni trendi za pomlad 2024, kot jih napoveduje umetna inteligenca

Čeprav smo v garderobi šele dobro zamenjali poletne majice in krila z jesenskimi puliji, trenčkoti in usnjenimi jaknami, se modne revije in publikacije polnijo z napovedmi, kaj bo v trendu prihajajočo pomlad. Kljub temu da se zdijo modni trendi včasih nepredvidljivi, se lahko z uporabo umetne inteligence (AI), poskušamo približati modi, ki bo zaznamovala prihodnjo sezono, a to še ni vse. Oblačila in obutev lahko kupiš že danes! Trendovske kose, ki smo jih ustvarili s pomočjo umetne inteligence, lahko najdeš pri priljubljenih slovenskih spletnih ponudnikih z oblačili, ki ne ponujajo le pestre ponudbe, ampak tudi številne popuste in razprodaje.

Sliko je ustvaril Žiga Kuhel s pomočjo AI orodja OpenArt

Trajnost in funkcionalnost bosta glavni prioriteti

AI predpostavlja, da bo tudi prihodnje leto fokus ostal na trajnostni modi. Modna industrija se zadnja leta obrača k uporabi okolju prijaznih materialov, recikliranju in trajnostnim proizvodnim procesom. Pomlad 2024 bo tako prinesla oblačila iz inovativnih materialov, kot so organski bombaž, reciklirani poliestri in tkanine, ki so obarvane z nizko porabo vode. Blagovne znamke se bodo osredotočale na svoj vpliv na planet in družbo ter poskušale kar v največji meri slediti trajnostnim praksam. Prav tako pa bodo potrošniki zahtevali več preglednosti in odgovornosti od blagovnih znamk. Vse to lahko že vidimo na tednu mode v Kopenhagnu, ki zadnjih nekaj sezon postavlja mejnike v smeri trajnostne in okolju prijazne mode.

AI napoveduje tudi več oblačil, ki bodo presegla le estetiko in ponujala praktično vrednost v vsakdanjem življenju. Glede na vedno nepredvidljive vremenske razmere bodo oblačila zasnovana tako, da bodo združevala tako udobje kot funkcionalnost, a še vedno ohranila svojo estetsko vrednost. Pričakujemo lahko inovativne rešitve, kot so večnamenska oblačila in pametni materiali, ki se odzivajo na zunanje dejavnike.

Kakšno barvno zgodbo lahko pričakujemo?

Pomlad je vedno tista sezona, ki nam dopušča največ poigravanja z barvami. Barvna paleta bo po napovedi umetne inteligence osvežujoča in barvita. Pričakujemo lahko tako pastelne odtenke - limonasto rumeno, mint zeleno in nebeško modro kot tudi bolj kontrastne barve, kot so marelično oranžna in temnejši odtenki vijolične. Prostora pa seveda ne bo zmanjkalo tudi za zemeljske nevtralne tone, ki se sicer pojavljajo kar že celo leto. AI ne napoveduje specifičnih vzorcev, ki bodo priljubljeni, tako se zdi, da bodo prevladovale enobarvni kosi “izčiščeni” vzorcev.

Sliko je ustvaril Žiga Kuhel s pomočjo AI orodja OpenArt

Kot videno na outfitih, bodo dominirali odtenki rumene in modre, zato si lahko omisliš hlače znamke Defacto, ki jih najdeš pri Factcool ali pa te fantastične balonaste temno modre hlače znamke na desnem ženskem modelu. Na moškem outfit nam je še posebej padla v oči barva nahrbtnika. Podobnega, znamke RAINS, smo našli na spletni trgovini Answear, kjer lahko ta trenutek izbrane izdelke kupuješ do 30 % ceneje. To so le naši predlogi, če pa so te navdušili še drugi, le prebrskaj še sama.

Kombiniranje modnih stilov in brezčasni minimalizem

AI napoveduje tudi, da bo pomlad 2024 zaznamovalo kombiniranje različnih modnih stilov. Kombiniranje klasičnih in sodobnih elementov, športnih in elegantnih kosov ter visoke mode z uličnim stilom se je v zadnjih letih usidrala v modno pokrajino. To nam daje odlično priložnost, da svoj stil oblikujemo, ne da bi se omejevali s striktnimi modnimi pravili. Čeprav bodo v ospredju živahne barve in drzni dodatki, bo minimalizem ohranil svojo prevlado. AI si predstavlja čiste linije, enostavne kroje in nevtralne barvne odtenke, ki bodo nudili kontrast bolj drznim elementom v garderobi. To kaže tudi na vse večji vpliv skandinavske mode, ki jo odlikujejo minimalistični kroji, funkcionalnost in nevtralna barvna paleta.

Med kroji se bo trend prevesil k širokim krojem in “oversized” oblačilom. Tako lahko pričakujemo široke enodelne obleke, suknjiče, srajce, hlače in puloverji, ki bodo omogočili sproščeno in udobno oblačenje. Pomembno mesto med trendi bodo našli tudi prosojni kosi, predvsem prosojne srajice in maxi obleke.

Sliko je ustvaril Žiga Kuhel s pomočjo AI orodja OpenArt

Iz zgornjih AI ustvarjenih outfitov, nam je še posebej všeč bel oversized suknjič, ki ga nosi ženski model na levi. Podobnega smo našli v spletni trgovini Modivo, kjer lahko trenutno kupuješ do 25 % ceneje. Popolnoma pa smo se zaljubili tudi v celoten moški outfit - usnjeno jakno znamke Young Poets Society Joe in hlače znamke Wood Wood smo našli na Answear, rdeče superge znamke Adidas pa na Eobutev, kjer praktično celo leto lahko najdeš najboljše cene in številne popuste. Preveri, katere kode s popusti so aktivne ta trenutek.

Kose kupi že danes in izkoristi popuste!

Ljudje se bodo vse bolj zavedali, da je treba vlagati v kakovostne in brezčasne kose, ki nam bodo služili dolga leta. Pri tem pa na udaru ne rabi biti tvoja denarnica. Spletni ponudniki ti ponujajo številne ugodnosti in kode s popusti, ki ti omogočajo, da dražje kose kupuješ ceneje. Izkoristiš lahko tudi bližajoče se ugodnosti črnega petka in spletnega ponedeljka, o katerih lahko več prebereš tudi v našem prejšnjem blogu.

Uporabnost AI za napovedovanje trendov

Napovedovanje modnih trendov se v svetu mode vse bolj zanaša na umetno inteligenco (AI). AI orodja analizirajo velike količine podatkov, kot so slike s pist modnih revij, objave na družbenih omrežjih in podatki o prodaji, kar omogoča bolj natančno in hitro odkrivanje prihajajočih modnih trendov. To pomaga pri zmanjšanju odpadkov v modni industriji in lahko pripomore k bolj trajnostnemu pristopu k oblikovanju in proizvodnji oblačil. Kljub temu pa se tradicionalne veščine trendovskih napovedovalcev še vedno kombinirajo z analizo podatkov, saj je potrebno upoštevati tudi čustva, estetiko in družbeni kontekst pri ustvarjanju relevantnih napovedi.

Trendi, kot si jih za prihodnjo pomlad predstavlja AI, odražajo, da bo v modi še vedno veliko poudarka na iskanju lastne avtentičnosti, na razbijanju obstoječih okvirjev mode in predvsem, da bo modna industrija največ časa namenila trajnosti in vprašanjem, kako modo umestiti v kontekst okoljskih problemov. Pomembno je, da svojega stila ne gledamo le skozi zorni kot trendov, ampak najdemo tudi druge vire inspiracij, in vse skupaj oblikujemo v unikaten smisel za oblačenje.

Žiga Kuhel - Mega Kuponi

Žiga je 24-letni študent sociologije in tekstopisec, ki podnevi raziskuje področje seksualnosti in spolnih identitet, ponoči pa poskuša čudo, ki se mu plete po glavi, spraviti v članek, filmsko kritiko ali idejo za digitalno kampanjo.

Izkušnje tekstopisca je nabiral v oglaševalskih agencijah LUNA TBWA in SONCE.NET, objavil pa je tudi že nekaj samostojnih člankov za revije NEW EDGE, GEJM in EKRAN, ki segajo vse od mode, družbene problematike in filma. Reviji, ki najbolj odražata njegov slog pisanja in teme, o katerih najraje piše, sta zagotovo Dazed in i-D Vice.